מידע על משיכת כספי פנסיה



מידע על משיכת כספי פנסיה


פנסיה היא אמנם מילה שמתקשרת עם מקום רחוק שנמצא אי שם לאחר שנסיים לעבוד ונהיה ממש מבוגרים, מאידך במקרים רבים הכספים שמצטברים בקרן הפנסיה שלכם מאפשרים לכם לעשות בהם שימוש עוד בטרם יגיע הרגע לפרוש לגמלאות. השימוש בכספים אמנם לא תמיד משתלם והוא כרוך בדרך כלל בתשלום של קנס גדול מאוד, אך לעיתים קיים רצון או צורך לבצע דבר מה שאתם זקוקים לכסף בשבילו.
מומלץ בכל מקרה שלא לבצע משיכה באופן עצמאי וכדאי לפנות אל יועץ פנסיוני מנוסה שיוכל להסביר את כל הצדדים שכרוכים במשיכת כספי פנסיה בטרם עת. מי שיפנה ליעוץ יוכל לקבל את כל התמונה וכך להימנע משגיאות שונות שעשויות לקרות מתוך פזיזות.

מתי ניתן להימנע מתשלום של מס?

על פי התקנות של מס ההכנסה שמדברות על הכללים לניהול קופות גמל וניהולן, משיכת כספים שמגיעים מהרכיב של תגמולי הפנסיה באופן חד פעמי תהיה חייבת במס של 35%. מצד שני קיימים מקרים שונים שמאפשרים לקבל הנחות או פטור מלא מתשלום מס גבוה זה:

·         במקרה שבו ההכנסה החודשית של המבוטח בזמן הזכאות שלו תהיה נמוכה מההכנסה המזערית, תילקח בחשבון גם קצבת הילדים ועוד כספים שיתקבלו.
·         כאשר מדובר על הכנסה מזערית הכוונה היא סכום שכר המינימום במשק נכון לתאריך המדובר.
·         קיימים מקרים שמצב רפואי מצריך שימוש בכספי הפנסיה. אם ההוצאות של המבוטח ימצאו כגבוהות מסך מחצית ההכנסה שלו מאו של בן זוגו ניתן יהיה למשוך את הכספים במס מופחת.
·         במקרה של נכות בשיעור של למעלה מ75% גם כאן ניתן יהיה למשוך את הכספים ללא תשלום של מס. גם במקרה של נכות שנקבעה לכל החיים או תוצאה של מחלה שארעה לאחר ההצטרפות לקופה ניתן יהיה לקבל פטור מתשלום המס.

מתי מומלץ לברר לגבי משיכת כספים?

גם אם אין לכם תכניות למשיכה של כספי הפנסיה כעת, תוכלו לברר את הנושא כך שבמקרה בצורך תוכלו לפעול בקלות רבה יותר. אמנם עדיף לחכות לפרישה ורק אז להתחיל ליהנות מהכסף, אך אם במקרה תזדקקו לו ניתן יהיה לבצע משיכה על פי הכללים.






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה ההבדל בין הר הכסף 1 להר הכסף 2

היתרונות הגדולים של איתור הביטוחים

איתור כספים פנסיוניים