איתור כספים פנסיוניים





כולנו מכירים את המונח איתור כספים, ורובנו מודעים לכך כי ישנם מאגרי מידע אשר דרכם ניתן לקבל נתונים אודות סכומי כסף אשר שייכים לנו ולא היינו מודעים לקיומם, אך מעטים יודעים באילו אפיקים נמצאים כספים אלו ואיך נוצר המצב מלכתחילה. באופן כללי כמובן, מדובר בחוסר תשומת לב או שכחה שלנו כלקוחות, לגבי ביטוחים שרכשנו, חשבונות שאינם פעילים או חסכונות מסוגים שונים אשר לא עקבנו אחר המצטבר בהם. בין היתר קיימים גם כספים אבודים הקשורים בקרנות הפנסיה שלכם.

כמה דברים שכדאי לדעת בנוגע לכספים הפנסיוניים שלכם:

על פי נתוני משרד האוצר ישנם כספים נשכחים על ידי הציבור בסכומים של מיליארדים, כאשר ישנן כמה סיבות שכיחות אשר מסבירות מדוע חל כזה מן בלבול בכל הקשור לכספים פנסיונים אצל כל כך הרבה אנשים:
·         אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא שאתם אינכם לא בדקתם בעבר את הזכויות שלכם וכמה כספים הופרשו עבורכם.
·         ישנם מקרים בהם אחד מקרובי או בני המשפחה שלכם שנפטר בעצם השאיר אחריו כספים פנסיונים אשר מעולם לא ידעתם על קיומם.
·         רפורמת בכר שהתפרסמה בשנת 2005 אילצה את כל הבנקים למכור לבתי השקעות שונים ולחברות ביטוח את הכספים אשר הושקעו אצלם. רבים מן הכספים האלו בעצם "הלכו לאיבוד" בעת תהליך המעבר, והם נמצאים למעשה בקרנות ובקופות גמל שונות.

כמו כן, הגופים השונים אצלם נמצאים הכספים שלכם לא מעוניינים שאתם תדעו ותאתרו את הכספים הפנסיונים אשר שייכים לכם, וזאת מכמה סיבות:

·         גוף אשר באמצעותו קיים סכום כסף רב יותר, יכול להשתמש בהמצאות הכסף כמעין הוכחה חברתית אשר מעידה על יכולותיו והיקף פעילותו, וכך לגייס ולמשוך אליו עוד ועוד לקוחות.
·         גוף כזה, אשר בקופתו יהיה כסף רב יותר, יוכל להשתמש בו כדי להשקיע באפיקים שונים ולגרוף עליו רווחים ותשואות רבות.
·         במידה ותשואות של קרנות פנסיה יהיו נמוכות, הגופים עדיין מרוויחים אך ורק מסכומי דמי הניהול אשר מוטלים על לקוחותיהם.
לסיכום, אמנם המידע אודות כספים פנסיוניים אבודים הינו נגיש וזמין אך התהליך אשר נדרש על מנת לקבל את הכספים האלו עלול להיות מאתגר ומתיש, ולכן מומלץ לפנות לחברת מניב המתמחה באיתור כספים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מה ההבדל בין הר הכסף 1 להר הכסף 2

היתרונות הגדולים של איתור הביטוחים